Teknik, glasögon och snor

Igår tog vi barnen ur förskola och 6-års för att åka till Teknikens hus. Den äldste sonen älskar det och nu var det ett tag sedan vi var där. På vardagar är det ganska glest mellan besökarna så man slipper stå i kö till alla aktiviteter. 
 
 
Det gjordes elektrisiet men hjälp av att cykla, flögs i flygplan, flyttades timmer med skotare...
 
 
...och såklart gjorde vi papper. 
 
En liten shoppingrunda hann vi också med. Eftersom jag är till åren kommen så har jag vissa åldersrelaterade åkommor. I och för sig fick jag just denna åkomma när jag var 21 men ändå, jag har läsglasögon och fram till nu har jag klarat mig ganska bra utan men nu känner jag att jag blir trött i ögonen om jag läser mer än en kvart. Två nya billiga par inhandlades och ska nu spridas ut i hemmet för att det ska finna någon chans till att jag ska orka hämta dem.
 
 
 
Jo det sitter en liten kille bakom mig. Nu ska vi kurera förkylningen vi dragigt på oss samtidigt som vi sakta ser badrummet växa fram.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Jag vill också till Teknikens Hus ! Papperstillverkningen och Gruvan...Naturligtvis vill jag ha sällskap av ett antal personer som är yngre än 10 år, då är det roligast

Svar: Det ska väl gå att ordna
Tulan

2015-09-30 @ 19:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0