Äntligen färdig

Nu är fåtöljen klar. Den står fortfarande i vår inglasning då jag inte vet riktigt var den ska. Det är tyvärr ett återkommande problem i vårt hushåll. Men som tur är så brukar det lösa sig. Fåtöljen blev på inget sätt perfekt men jag är ganska nöjd med resultatet ändå. Nu har jag ju fuskat med ännu en sak, nackkudden är inte sydd ännu men jag betecknar den som färdig tills vidare. När andan faller på (inte troligt i en överskådlig framtid) så syr jag klart den. Jag kom ändå undan med att bara sy själva sittkudden resten har jag häftat och spikat fast. 
 
 
 
Här ser nu varför jag undviker att sy. Är ändå ganska nöjd med tanke på att jag klippte på fri hand och sydde väldigt på måfå. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

På bild och lite på håll ser den helläcker ut, man ska inte bry sig om småskavanker, det är helhetsintrycket som räknas, precis som för oss människor !

Svar: Ha ha jo, det är sant.
Tulan

2013-08-11 @ 22:40:11
Postat av: Carina D

Var nöjd med dig själv, det blev jättefint!! Själv skulle jag inte ens våga försöka...

Svar: Tack! Prova kan man alltid, särskilt när fåtöljen var gratis man har inte så mycket att förlora.
Tulan

2013-08-12 @ 11:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0