Jordgubb/krusbär

Jag hade tänkt koka saft av krusbären och enligt Sandra Ts tips blanda med jordgubbar. Men ambitionsnivån sänktes då jag var själv med de små  killarna och de ville hellre ur och leka. Det fick bli sylt istället. Jag blandade ca 1/3 med krusbär och 2/3 jordgubbar. Jag använder mig av syltsocker men blandar svagare än anvisningen på förpackningen. Sylten blev så jäkla god att till och med jag äter lite frukost. Eller ja, lite sylt med en klick fil men ändå. Inte bara kaffe och en snus. Måste göras om så vi ska plocka mer krusbär.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Petersson

Åh så gott det ser ut med massa bär :-)

Och tack snälla för din rara kommentar hos mig :-)
Ha en trevlig kväll!

Svar: Detsamma :)
Tulan

2013-08-25 @ 18:06:06
URL: http://syrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0