Konstig mat

Jag har en fallenhet att hitta på konstig mat. Smörsallad var en kreation som uppkom under min gymnasietid. Den enkla anledningen till detta var att jag inte hade någon olja och sallad utan fett är ju... torr? trist? Ja men inte så kul iallafall. 
 
Igår kväll var jag ännu en gång utan rätt råvara och sjukt kreativ. Jag var sugen på stekta tomater, för övrigt väldigt gott på smörgås. Såklart hade vi inga så jag tittade efter vad vi hade för stekbart i kylen. Lök!
 
Perfekt, lite sådär lagom ambitiöst karamelliserade jag löken, la den på ett bröd, snålade inte på osten och grillade den sedan i ugnen. Till denna underliga skapelse gjorde jag en dressing av creme fraiche, timjan, vitlök och salt. 
 
Maken ville också smaka. Han tyckte det var gott. Må hända att hans smaklökar är förblindade av kärlek till mig. Jag var då så hungrig att jag i ärlighetens namn lika gärna kunnat äta jord. Så slutsats var den god? Ingen som helst aning, men jag skulle aldrig rekommendera den till någon då risken att de blir besvikna är överhängande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0