Mopedklubb?

Jag har surfat runt på de lokala mopedklubbarnas sidor. Kanske är jag fördomsfull, men jag platsar nog inte där. Medlemmarna är i väldigt stor majoritet män och det är inte bara mopederna som är veteraner...
 
På en sida var det dessutom ett krav att man skulle vara över 30 år om man nu inte var kvinna och kunde då få gå med och bli betraktad som lammkött. Kändes inte jätte fräscht trots att det förmodligen var skrivet med glimten i ögat. 
 
Att jag sen inte alls tycker om att skruva eller diskutera olika motorer, oljeblandningar eller tekniska detaljer gör nog inte saken bättre. Jag vill köra, diskutera design och eventuellt putsa och polera. Jag hoppas att jag ska kunna skruva lite hjälpligt senare men det är inte därför jag vill ha moppe och intresset är ytterst begränsat.  
 
Så finns det några entusiaster så som jag känner att de inte riktigt passar in. Hör av er! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0