Omklädning

Nu ser jag ljuset i tunneln när det gäller omklädningen av fåtöljen. Jag har bara sytt själva kudden man sitter på, resten har jag häftat eller spikat fast. Att sy kudden gick ändå över förväntan jag har inte sprättat nåt, och det brukar jag alltid bli tvingad till. 
 
 
Först klippte jag bara ut ett tygstycke som var lite större än ryggen. Det häftade jag med häftpistol.
 
 
Sedan klippte jag ännu ett tygstycke som var lite mindre och dålde klammren med det tyget. Jag använde  möbelspik för att få en lite snyggare kant. 
 
 
Framsidan
 
 
Baksidan. Nu är det bara sitsen och nackkudden kvar, och ett varv till med färg. Dagens jobb tog ca 30 minuter så kanske en timme till så är jag klar, om jag ligger på lite. 

Kommentarer
Postat av: Carina D

Vad duktig du är!!

Svar: Tack tack! Nu är det sista varvet målat också så nu är det riktigt nära :)
Tulan

2013-08-09 @ 21:24:34
Postat av: Carina D

Åsså är det kuligare med saker man kan fixa själv och som inte ser ut som det alla grannar har...

Svar: Absolut!
Tulan

2013-08-09 @ 23:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0