Onödigt tidigt

Igår kändes det nästan oövervinnerligt att komma sig iväg i tid till dagis. Jag är verkligen ingen  morgonmänniska. Så jag lade fram alla kläder både till barnen och mig, sedan ställde jag klockan på tio över sju. Den äldre sonen vaknade tio minuter innan klockan men vi låg kvar in i det längsta. Han är väldigt förtjust i dagis. Barnen åt frukost, jag gjorde mig iordning och en halvtimme innan vi skulle fara var vi färdiga. Vi kan vara snabba om vi vill, men efter en sommar då mornarna varat hela förmiddagen så tvivlar man. Men det är ju bra att veta att vi klarar oss på en halvtimme när det sen blir att lämna barnen på dagis tjugo över sex. Trots att vi bor utanför en småstad, utanför en by så tar det bara 4 minuter att köra till dagis. Till jobbet däremot tar det ytterligare 20 minuter. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0