Varför barnen inte är med mycket på bloggen

Ibland får jag frågan varför barnen inte är med på bild så ofta på bloggen, och då på lite kryptiska bilder. Vi som föräldrar har gemensamt tagit ett beslut att inte exponera dem på sociala medier och liknande. Detta har många anledningar. En del är med tanke på framtiden, det är kanske inte jättekul att alla ens vänner kan googla fram ens hela uppväxt. Lite privat och mystisk vill man kanske vara som 13 åring. Det är svårt att tänka sig hur det hade varit om våra föräldrar bloggat och någon sökte upp bilder på mig som barn när jag var tonåring. Det kommer kanske att vara helt normalt och ingen kommer att bry sig, men vem vet? 
 
 
 
Det andra är med tanke på folk som kanske inte vill så väl. Internet är de vuxnas sandlåda och alla vuxna är inte alltid så snälla. Detta är vårt beslut och vårt resonemang. Jag förstår till fullo att andra föräldrar resonerar annorlunda. Ofta vill man ju visa upp det finaste man har men vi har valt att inte göra det via internet. Detta är min blogg och jag valt att skapa den så får jag också stå för det mesta av innehållet. Barnen är ju alltid med ändå. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carina D

Ni är kloka, gillar ert beslut!

Svar: Ja vi tycker alla olika och det är svårt att veta om man gör rätt. Hoppa bara att barnen tycker likadant.
Tulan

2013-08-12 @ 22:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0