Blåbärsvin

Jag gjorde ju två inköp på loppisen vid fyren igår. Två gamla flaskor den ena av större modell. Min tanke är att göra blåbärsvin i den. Jag gjorde det för några år sedan men har helt glömt hur man gör. Så, mamma du får nog snart en receptförfrågan. Blåbären är mogna så nu är det bara att börja plocka, och det ser riktigt bra ut i år iallafall här. 
 
 
Såg liknande flaskor (den större modellen) på en annan loppis och där ville de ha 220 kr för dom. Jag gav 60 kr och känner mig ganska nöjd. Nu är det bara rengöring kvar sen kan de tas i bruk igen. 

Kommentarer
Postat av: Sandra T

Mums va gott! Älskar dessa bär i alla dess former, förutom soppa! :P

Svar: Samma här!
Tulan

2013-07-15 @ 23:46:45
URL: http://sandratorsk.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0