Fåglarna

 
Igår såg jag fåglarna. Det är ungefär lika smart som när den flygrädde maken såg en film om ett plan som kraschar. En skillnad är dock att jag sett den som barn eller möjligen tonåring. Några scener känns igen och de stora dragen av handlingen. Specialeffekterna lämnar också mycket att önska men med tanke på att den spelades in i början på 60-talet så är jag ganska imponerad. 
 
Grundtanken om att just fåglar är onda och kapabla att åsamka stor skada är jag helt med på. Jag sväljer konceptet med hull och hår. Filmen är en klassiker och den håller fortfarande men det är ju väldigt mycket från början av 60-talet. Allt var inte bättre förr, se bara på specialeffekterna men det mesta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0