Förändringar och dess följder

Att man aldrig lär sig. Börjar man ändra nåt i ett rum slutat det med att man gör om allt. Helt oskyldigt köpte vi en ny matta till klädkammaren. Den förra var helt slut och fällde lila ludd, inte alls lämpligt för man klär på sig. Så en blå sak fick flytta in där igår. Nu passar ju inget annat! Snabbt sydde jag en ny gardin an en gammal gardin. Inga svordomar kom, tror jag iallafall. Men jag klarade inte av att svara civiliserat på tilltal, jag grymtade mest. Den blev då klar och det är huvudsaken. 
 
Men nu passar inte lampan och inte heller tavlan som hänger där inne. På kvällen gick jag ut och skulle skruva isär fåtöljen. Sagt och gjort men när alla skruvar var lossade så lossnade benen från armstöden. Åååååh, inget kan ju bara gå lätt och smidigt.  Det var bara att börja limma, har en  illavarslande känsla om att benens vinklar kanske inte är vad de en gång var.  
 
 
Denna gamla gardin blev en ny gardin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0