It's alive!

Jag hade inga höga förhoppningar på vår vindruva. Det såg ut som att jag beskurit den för tidigt och det var mögel (?) vid snittytorna. I våras när allt kom igång så fort visade den inga tecken på liv. Jag var övertygad om att det var kört. Den som var så fin förra sommaren och växte upp över nästan hela fasaden. Vi fick sätta upp mer stöd så att den kunde klättra. 
 
Men nu verkar den ta sig! Aningen mindre vital än förra året men än dock. Nu är man (läs jag) ju så bortskämd med kärnfria druvor så tyvärr äter vi inte många per år, men det går. Jag har någon tanke om att jag ska göra vin på dom. Bara för att prova, jag dricker inte rödvin. Men känslan av att ha gjort sitt eget vin är lockande. 
 
 
Jag vet att den har djävulska rötter men den blir kvar ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0