Jordgubbsskörd och plättlunch

Nu börjar skörden ta sig. Idag blev det cirka ett kilo jordgubbar. 
 
 
En del av skörden fick gå till lunchen. Vi gjorde en variant på amerikanska pannkakor. Men vi kallar det plättar ändå. Till det serverades vaniljvisp. Till och med jag som för det mesta är grymt less på plättar uppskattade lunchen. Allt blir så mycket bättre med jordgubbar. 
 
 
Jag använder mig av norrmejeriers recept typ.
 
3 dl mjöl blandas med 1.5 msk bakpulver och en nypa salt. Vispa i 3 dl mjölk. Vispa sedan i 2 ägg, 2 msk sirap och 2 msk smör. Klart att börja grädda. Grädda på lite lägre värme, tvåan funkar bäst på min spis. 

Kommentarer
Postat av: Per

Såg ju riktigt gott ut. ..

Svar: Det var det :)
Tulan

2013-07-12 @ 14:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0