Nu kommer dom

Nu har det börjat bli tomater på mina plantor. Ja det är ju inte jättetidigt men mina är inte i något växthus. Jag köpte ett litet av plast och stålrör, det gick sönder nästan på en gång. Sen så ryms det bara två växter av den lite större sorten. Nu står dom bara i sina krukor mot väggen, men de verkar ändå trivas ganska bra. 
 
Jag har två sorter,  busktomat och cocktail. Tyvärr så råkade jag bryta av cocktailtomaten när jag skulle binda upp den och jag har bara en av just den. Nu blommar den trots allt så något borde ju komma. 
 
Det känns så lyxigt att bara gå ut och plocka det man vill ha. Igår kväll gick  sonen ut och plockade sitt kvällsfika. Han valde smultron och jordgubbar. Som sagt sommarlyx.
 
 
Liten men naggande god?

Kommentarer
Postat av: katja

Men du som är händig kan ju lätt bygga en växthus med gamla fönster..blir riktigt snyggt och funktionellt.. visst är det härligt när barnen går och mumsar isig egna saker ute..utan främmande ämne och så mycket godare än i butiken. :)

Svar: Nja jag kan nog inte bygga ett själv men jag har en händig karl och jag är en bra arbetsledare ;)
Tulan

2013-07-22 @ 09:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0