Skräck

Idag har jag rensat i potatis- och i trädgårdslandet. Detta med hög puls och fäkta eller fly instinkten påslagen. Förra året när jag rensade var jag nämligen ytterst nära att ta på en sork. Jag tror att det var en vattensork men jag stannade inte upp och studerade den precis. Nej, jag hoppade, skrek och viftade med armarna allt vad jag kunde i hopp om att den skulle springa långt, långt bort. 
 
De kan tydligen bli uppemot 18 centimeter! Snacka läskig råtta/mullvad. De lever främst i gångar under jord och vi hade massor av gångar förra året, ingen vad jag då har sett i år. Som tur var såg jag inget råttmonster idag. Populationen ökar i cykler så om några år har vi dom säkert igen, jag längtar inte. 
 
 
Inte söt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0