Soptippen fram och tillbaka och rörstrand paris

Vi har varit på soptippen idag och kastat allt spill från förra årets byggen. Bättre sent än aldrig. Nu tycker ju jag att det är onödigt att köra hem släpet tomt... Så det blev att ta hem en fåtölj. Jag är supernöjd! Var jag ska ha den är som vanligt en helt annan fråga. In ska den då. Ikväll har jag gnuggat, putsat och modifierat. Undersidan behövde ett nytt tyg, och otålig som jag är så tager jag vad jag haver. Vem orkar vänta till morgondagen och köpa ett lämpligt tyg? Inte då jag. 
 
 
Så här såg den ut när jag fick hem den. Helt ok enligt mig. 
 
 
Men nytt tyg behövde den.
 
 
Redo för inflyttning. Fläcken på dynan är från rengöringen. 
 
 
Sen blev det en del porslin också. 12 assietter från rörstrand för 120 kr. Den heter Paris men jag hittar ingen information om den på nätet. Endast en bild på en retroblogg. Om någon vet nåt så får ni gärna dela med er. 
 
 
 
?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0