Torkad timjan

Jag gav mig på att torka min egenodlade timjan igår kväll. Jag  plockade en hel skål med timjan, en fjärdedel av en av mina två plantor gick åt. De rensades, klipptes och åkte in i ugnen. Jag körde den på 75 grader i ungnen i ca 5 timmar. Har ingen egentlig aning om det räcker eller om det är för mycket, men den kändes då torr efter det. Ingen research gjordes för detta experiment så det får bli som det blir. 
 
 
Otorkad timjan. Jag tyckte ändå att jag tog ganska mycket. Förberedde en burk för ändamålet gjorde jag också. Jag räknade ju med att storleken skulle minska dramatiskt. Men allvarligt talat, det blev ju nästan ingenting kvar!
 
 
Ja så här är den, min pyttelilla burk med pyttelite timjan i. Hmm egen härd är guld värd?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0