Alltid slut

Allt är alltid slut i vår kyl. Ändå tycker jag att jag handlar jämt. I perioder gör jag en matsedel som jag försöker hålla. Det brukar gå sådär. Just nu går det inte alls, är det varmt och kvavt blir iallafall inte jag så sugen på palt. Jag tänker ibland på hur det ska bli när killarna blir äldre och har potential att äta oss ur huset. Kanske har jag lärt mig till dess. Inte för att vi inte har mat på bordet. Inte alls, men ofta saknas det någon ingrediens och någon av oss måste åka och panikhandla. 
 
Just nu är allt slut och jag handlade för en vecka sedan? Nä igår! Och inget av det vi verkligen behövde handlade jag. Eller jo, blöjor behövde vi nu. Men allt annat, typ bunkrande av tvål? Inte så nödvändigt.  I och med min ostukturella  inhandling av onödiga artiklar så var vi tvugna att panikhandla på morgonen innan vi drog innåt landet.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0