Bilar

Det är inte jag som skruvar i vår familj, och tur är väl det. Om jag skulle skruva skulle bilarna se ut som krockade släpvagnar i bästa fall. Jag har varken kunskapen eller tålamodet till sådan aktivitet. Jag har knappt tålamod till att maken skruvar. Det tar alltid så himla lång tid. När han kommer in från garaget leende och nöjd undrande om jag tyckte att det gick snabbt denna gång då, så vill jag så gärna säga ja. Men tyvärr så känns det sällan så. Tur dock att han har både kunskapen och tålamodet. 
 
Bilar och utgifter har en förmåga att hetsa varandra. Allt med bilar är dyrt. Går en sak sönder så följer snart fler efter. Det kostar också alltid mer än vad man tror. Ingen utgift kring fordonen ger en kick för en shopaholic som mig. Om det då iallafall kunde ge det, men icke. Belöningscentat är helt dött efter att ha köpt en ny drivknut eller bromsok.
 
Bilar ska bara fungera. Jag gillar att köra bil, jag gillar dom när de fungerar. Acceptansen för fel är mycket låg men tyvärr finns det ju ingen underhållsfri bil... än.
 
 
 
Lite såhär känner jag ibland. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0