Explotion

Under tiden vi var på semester verkar det som att alla insekter fått för sig att ha födelsedag. Det har fullkomligt exploderat. Mygg, humlor, brämsar, blindingar och sist men inte minst getingar. Mitt hatdjur. Vad är vitsen liksom? De har ju dessutom sämre humör än en nyväckt 1 åring. Första sommaren hade vi hit antisimex för att hjälpa till med bekämpningen, nu börjar det kännas aktuellt igen. 
 
Det känns ganska olustigt då de svärmar precis där vi går ut ur dörren. Mest håller de ändå till vid garaget men det är ju ändå inte så trevligt. Nä det blir nog att höra av sig till någon skadedjursfirma till veckan. 
 
 
 
Jag har ändå kommit ganska långt i min rädsla. Jag springer bara om de är extremt närgångna. Tidigare var det mer skrik, panik och spring. Nu lite tafatt viftande och hopp. Vilka framsteg alltså! Riktigt farliga saker som småfåglar utan känsla för personligt utrymme däremot, huga!
 
Varning! Dessa djur vet inte hur nära man kan flyga utan att orsaka obehag för den drabbade. Obs! individen på bilden är inte personligen utpekad utan är bara menat som exempel på störande djurart. Så prova inte ens stämma mig för förtal. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0