Fullitteratur

 
Jag älskar att läsa. Jag läser nästan varje kväll innan jag somnar. Ett tag höll telefonen på att ta över denna rit, men nu är det bättre med det. Innerst inne vet jag ju att det är mer underhållande att läsa en bra bok motför att spela subway surfers.
 
Jag läser nästan uteslutande deckare. Är det ingen som dör i boken så passerar jag sällan sidan 50. Undantaget är de mer skönlitterära biografierna. Men de tillhör verkligen undantaget, ca 2%. 
 
Jag dras särskilt till de brittiska verken. Lite torrt och nästan alltid dåligt väder. De handlar nästan alltid om en ensamstående man i medelåldern med vissa  attitydsproblem. Älskar det, kan inte få nog! Några av mina favorit författare är Peter Robinson, Simon Beckett och Reginald Hill.
 
 
Denna har jag just påbörjat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0