Myggfälla av petflaska

 
En myggfälla bestående av en petflaska med jäst och socker i har cirkulerat på Facebook. Jag har varit lite sugen på att prova då myggpopulationen ökat kraftigt. Men jag vill ju inte lägga ner tid på något som kanske inte fungerar. Efter lite googling på ämnet så tror jag att jag låter bli. Den verkar inte fungera för någon. Iallafall har ingen skrivit att den fungerar. Lustigt att något kan få en sådan spridning utan att den har någon funktion. 
 
Makten hos Facebook är nästan skrämmande. Vad som helst kan få spridning. Problemet med myggen kvarstår dock. Är det bara stora gasoldrivna (?) myggdödarna som gäller? Är det någon som har någon annan lösning. Vi har redan fladdermöss men de orkar inte äta allt. 
 
 
Funderar tydligen inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0