Eurovision

När jag var 6-7 år var melodifestivalen och eurovision det bästa jag visste. Jag har gjort några tappra försök sedan dess, senast igår. Jag kan inte låta bli att känna en stark vind från 1990-talet.  Modet i eurovision känns också tidstypiskt.  Lack, läder och lite rymdmönster. Musiken känns också från en annan tid. Jag lyssnade på början av varje låt men av hänsyn till mina öron sänke jag ljudet efter cirka en tredjedel.  Anok gjorde lite comeback (iallafall för mig) och gjorde det helt ok.  Men för mig är är magin helt borta och kommer troligtvis aldrig åter. 

Kommentarer
Postat av: cissi

Många av låtarna var direkt smärtsamma att lyssna på men jag gillar formatet, det är show och lite knasigt. När jag lyssnade på genomgången av alla låtar så växte anoks lugna låt och blev lite bättre. Nicke Östling är ju där å filmar, så det kan man tänka på =)

Svar: Jag gillar också showen, men det blir så komplicerat att titta på när musiken är så fruktansvärd. Jag vill tycka om det, jag vill känna magin igen. Men det går bara inte. Jo jag såg på insta att Nicke var där, cool!
Tulan

2013-05-15 @ 22:54:24
URL: http://www.socissi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0