Första rosen

Idag har jag köpt min första rosenbuske. En vacker gul sak som ska i rabatten när det blivit lite varmare.  Nu står den i  inglasningen och mojsar sig. Vet inte varför men jag har fått lite prestationsångest av rosor och därför inte vågat köpa någon.  Men idag så hände det ändå.  Hoppas verkligen att jag ska lyckas med den.  Ska köpa rosjord och göra mitt yttersta för att den ska trivas. Mycket vatten ska den tydligen också ha, inte min starka sida direkt. Hmm jaja det ska nog gå bra. 
 
När vi var och köpte rosen så fick jag en Flashback av att jag hade gladioler (eller hur det nu stavas) förra sommaren. Det måste vara dom lökarna jag hittade och inte visste vad det var. Nu är dom planterade i en stor kruka, inte helt idealiskt kanske. Ska nog ta och flytta dom vid tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0