Hemmafru

Jag är föräldraledig, men ingen hemmafru. Eller det kanske jag är, det beror nog på definitionen. Jag är ju en fru som är hemma, men jag utför inte alla aktiviteter som en god hemmafru bör. Allt var inte bättre förr. Jag gör mitt bästa och som tur är verkar det vara gott nog i det här hushållet. Jag tycker inte alls om att laga mat men jag gör det. Jag tvättar kläder och håller inte det så farligt. Att städa är helt ok men det delar vi på. Däremot så plockar jag mer, men det är nog tur det, jag vill gärna tro att jag har bättre ordning på saker och ting. Men detta bidrar också till att det bara är jag som vet var allt är. -Vet du var? är början på typ 1/3 av alla meningar i detta hem.
 
Jag putsar väldigt ogärna fönster, maken brukar åka på den uppgiften. Jag rensar inte avlopp, alls. Det är ju skit äckligt. Ok, de flesta stoppen beror på mitt hår, men ändå inte mitt problem...
 
Jag klipper gräs, men jag skottar inte snö. Ok, det händer om det är absolut nödvändigt, om man inte tar sig ut tex. Jag älskar att ta hand om våra barn och det delar vi på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0