Mattorka

Jag lider ofta av detta. Jag har minimal matinspiration. Sen tycker jag inte att det är kul att laga mat heller, men jag vill ju äta god och hyfsat bra mat. Det är bara att bita i det sura äpplet, maken tycker att det är ännu tråkigare om möjligt. Han får också offra sig ibland, men det är inte ofta.
 
Jag är petig i maten också, detta gör att utbudet blir ännu mer begränsat. Hos oss är det ca 15 rätter som går runt, runt. Någon enstaka gång så blir det nåt nytt, nån "hittepåmat". Jag följer ju som (kanske) bekant inte recept. Det händer att jag får inspiration från något/någon men sen gör jag efter eget tycke och smak. Just nu är däremot inspirationen noll. Bara det går fort är kriteriet som gäller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0