Road rage

Igår var jag ute och körde lite på E4an, bebisen var med mig. Solen sken och farthållaren var påslagen. Jag ligger ganska långt bakom en långtradare när den svänger in på en vändplats, inget fel med det. Men den svänger direkt ut på vägen och korsar körfältet jag ligger i. Jag får ställa mig på bromsen, helt chockad. Vad gör människan, såg föraren inte mig eller? Sen blir jag så jävla förbannad, tutar och ger honom fingret. Skakig och kraftigt förbannad kör jag hem. Efteråt försöker jag minnas vad det var för lastbil, så att jag kan ringa till företaget och säga dom ett och annat, men jag kan bara minnas en vit lastbilssida som närmade sig alldeles för fort. Sitter man i en lastbil är man väl skyddad, det är man inte i en bil. Lite hänsyn kan man väl visa? Är det för mycket begärt att man ska tänka på sina medtrafikanter i trafiken?
 
Jag tänkte lägga ut en lätt våldsbejakande gif, men jag skippar det då jag är emot våld. Jag kan nog argumentera för min sak utan det. Skulle bra gärna vilja få tag i den chaffisen. Skärpning. Även om man inte är rädd om sig själv så drabbar det andra om man är ett as i trafiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0