Tålamod

När det är varmt och soligt som det har var igår får jag så stor lust att plantera ut alla växter som står på tillväxt inne. Tålamod är den dygd som jag inte har särskilt mycket av. Det är så svårt att hålla sig från att bara ställa ut allt. Vaddå inte blir det väl nattfrost nå mer, nä. Jag brukar ofta vara lite för tidig så att dahliorna få så där lämpligt med frostskador. Bara lite mer variation på färgen på bladen lite brunt så där. Dom har hittills aldrig dött i alla fall. Man ska ju liva lite på gränsen. Åh va crazy va?! Nja, kanske inte. Men jag vill ha ut det mesta av mina växter och det känns liksom inte på riktigt om de står i fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0