Tom gom

Jag har tappat en bit av en framtand, inte dom i mitten men på sidan av framtänderna. Jag tappade den sist för ca 2 månader sedan. Känns trist, minst sagt. Det syns när jag pratar och när jag ler, så bland folk är jag nu tyst och sur. Nä så illa är det väl inte, men det ser onekligen inte så bra ut.
 
Jag har så länge jag kan minnas varit rädd för tandläkaren. När jag var yngre var jag så rädd att det blev ohållbart att laga mina tänder i vaket tillstånd, jag blev helt enkelt sövd. När jag började gymnasiet fick jag äntligen hjälp med denna fobi och fick gå i KBT för att lära mig hantera rädslan. Jag är fortfarande rädd, men jag klarar det!
 
Men vissa saker sitter kvar. Jag går inte till tandläkaren "frivilligt", har jag inte ont, ja då går jag inte dit. Jag har inte ont nu, det är bara jäkligt fult och vasst. Jag har gått med min trasiga tand i över en vecka nu och har fortfarande inte ringt. Jag vet att jag borde, men jag har så svårt för att ringa dit. Vi får väl se, på någon dag tar jag kanske mod till mig och bokar en tid.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0