Skellefteå-Luleå 1-0

För någon vecka sedan var vi till Luleå och gjorde några ärenden. Denna gång var det Skellefteås tur att få ett besök, för det mesta blir det Skellefteå helt enkelt för att det är närmast. Rubriken således inget att göra med sport, så tyvärr för er som klickat er hit i hopp om det. 
 
Det är väldigt stor skillnad på hur man bemöter människor i dessa städer. Kan det vara så enkelt att Luleå är större och därmed är alla mer anonyma och känslan av samhörighet mindre? För att återuppliva ett högstadieuttryck, så är de stroppigare i Luleå. Jag är också snabb att säga att det finns undantag åt båda hållen i båda ställena, men den sammantagna bilden är ändock denna. I Skellefteå småpratar man med främlingar, folk håller upp dörrar, och man får ett allmänt öppnare intryck. Jag är säkert färgad av att jag bott där tidigare, men Skellefteå vinner stadskampen i min turnering. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0