Årets undantag

Idag var det dags för det som bara händer en gång per år, nämnligen att någon annan än jag kör åkgräsklipparen. Detta undantag sker endast för att jag inte tycker att det ger samma frihetskänsla att köra med uppsamlare. Han var däremot hårt bevakad av sin arbetsledare, och några tillrättavisningar fick han allt.
 
 
Jag var ju ändå tvungen att köra lite jag också. Åh vad jag längtar till första klippningen! Bara jag ryms bakom ratten då det är dags...
 
 
Högarna jag krattat ihop från rabatten kördes också bort idag, varför inte med traktor och vagn? Killarna var positivt inställda till detta. Den minsta ville dock inte hjälpa till med att lasta löv. Man kan ju missa nästa åktur då! 
 
 
Vi åkte på traktorvagnen, sen fick killarna var sin exklusiv åktur på första parkett. Som vanligt grät den ena när den andre åkte och tvärt om. Måste vara fruktansvärt skoj att åka traktor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0