Playing with fire

Idag har vi varit hemma på gården. Maken började bränna lite i diket men det blev inte mycket. Det är knastertorrt så spridningsrisken är ganska stor. Efteråt såg vi också att det varnades om brandrisken i tidningarna.  Hehehe (skrattar lite nervöst).
 
 
Själv fortsatte jag med att kratta, idag främst i rabatten. Jag kör en ganska brutal metod, jag krattar tills det mesta gamla döda är borta. Det har då fungerar hittills för mig. Ambitionen att hålla undan ogräs i sommar är mycket låg, så länge blommorna är högre än ogräset är jag nöjd. 
 
 
Än så länge ståtar trädgården i 50 nyander av brunt men om vädret håller i sig så ändrar den nog färg snart. 
 
 
Tulpanerna är däremot på gång! Okej det är ett tag kvar till blomning men det är kul när det kommer nåt grönt. 
 
 
Sen hamnade jag i en solstol. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0