Nördarna

Jag lyssnar nästan alltid på ett avsnitt av sommar i p1 när jag klipper gräset. Om man lyssnar utan musik blir avsnitten cirka en timme och så lång tid tar det att klippa vår gård. Jag hoppar för det mesta över kändisarna och går direkt på forskarna, och nördarna. De som kan lite för mycket om ett ämne. De superhängivna som grottat ner sig och gärna vill dela sin entusiasm. 
 
 
Bilden är från årets första provtur.
 
Igår lyssnade jag på en skogsbiolog som med passion beskrev sin favorit lav. Den var 2-3 mm hög och var grön med röda toppar. Jag antar att det faschinerar mig då jag är tvärt om, jag kan väldigt lite om väldigt mycket. Min kunskap är bara millimeter djup men ganska bred. Att hängivet ägna så mycket tid åt ett eller två ämnen, fenomen eller liknande som dessa människor gjort är beundransvärt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0