Autosol och Pierre

Min mamma bad mig att polera två mässings lampetter som fanns i stugan. Detta mot att jag får en annan mässings lampett, nämnligen denna från skultuna:
 
 
Självklart antog jag denna utmaning! Den ovan är ju jättefin, en Pierre Forsell. Mässing är dessutom så fint och så underskattat. Jag lider inte alls av lite poleringsjobb heller, det känns bra att återställa gamla sakers forna glans. 
 
 
 
De var mörka, fläckiga och glanslösa innan. Men efter en god stunds idogt putsande fick jag ett rätt bra resultat.
 
 
 
Många papper senare och mycket autosol senare så fick jag bort nästan alla fläckar, de blev ljusare och ganska blanka men jag ska dra på ett varv fulgentin också. Men gör inte idag det du kan göra imorgon,så det får vänta. 

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Ser riktigt bra ut, ser ut som Pierrelampetten får byta hem snart...

Svar: Va bra!
Tulan

2014-11-17 @ 17:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0