Jobbig

Ibland blir jag så trött på mig själv. Jag kom på att jag inte skulle köpa någon stringhylla utan att jag skulle bygga en själv av de gamla fodrena i teak från vår ytterdörr. Jo, just det. 
 
 
 
Maken var inte hemma och ska vi vara helt ärliga så är det inte direkt pedantisk ordning i garaget. Först hittade jag bara en pytteliten hyvel, men det fanns en större som tur var.
 
 
 
Sen slipade jag lite, tanken är inte att det ska bli helt perfekt utan att man ska kunna ta på den utan att få stickor. Fyra av sex bitar har jag fixat till idag, då är det bara kvar att limma ihop dom, olja in, köpa konsoller, spraya konsollerna i guld och skruva upp dom. Allt detta istället för att klicka hem från tradera... Vi får se när den blir färdig, dessutom blir det nog snyggare med en stringhylla men vad gör man inte för att återvinna och känna tillfredsställelsen man gjort något själv.
 
Sen lärde jag mig också att trots att man vägrar arbetskläder så kan det vara klokt att ha något annat än mockaskor på sig när man slipar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0