Löpa linan ut

Helgen har spenderats i stugan medan pappan jobbat. Då det blåste lite sådär lagom tyckte jag att det var en god idé att flyga drake. 
 
Jag- Om jag bara visar lite hur man gör så kan ni få prova sen. 
Sonen-Är det min tur nu? 
Jag- Nej, det är lite svårt. Om jag bara får upp den i luften så kan du ta över sen. 
Sonen -Nu kan jag ta den. 
Jag- Nja det är lite svårt att lämna över den när man flyger den.
Sonen- (gick iväg)
 
 
Mamman leker. Grymt kul!
 
 
Högt där uppe med hela linan ute flyger Musse Pigg.
 
Barnen har helt enkelt roat sig med annat. 
 
 
 Dragit och snickrat med lådbilen...
 
 
... och lekt argaleken med hund.
 
 
Det är höst men riktigt varmt och skönt har vi haft.
 
 
Jag spenderade ganska många timmar sittandes på bron i solen med en kaffekopp i handen. Bra liv! Nu ska vi vänta tills pappan kommer hem och sen fara och rösta. Det är ändå lite känsla att rösta på självaste valdagen, därför har vi inte förtidsröstat. 

Kommentarer
Postat av: Ingegerd Johansson

Precis så tycker jag....att gå till vallokalen och rösta känns viktigt och nästan lite högtidligt på nåt sätt :)

Svar: Ja, visst är det! Det är lite mer "på riktigt" då :)
Tulan

2014-09-14 @ 16:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0