Brunt

Förmiddagen ägnade vi åt att vara sociala, sen var det bara att sätta igång med att jobba, och för mig att vara arbetsledare. Maken började med att bränna i diket. 
 
 
Det var mer kul än nödvändigt, så jag påtalade vänligt men bestämt att det fanns annat som var viktigare...
 
 
... till exempel trädgårdsmöbler! De bruna möblerna matchar den än så länge bruna gräsmattan. 
 
Jag krattade lite här och där, och maken och jag hamnade i en diskussion huruvida det heter räfsa eller kratta då det är en räfsa man använder... Han har ju inte fel men nog säger väl de flesta kratta?! Nåväl sen fixade jag en bagagematta till bussen då vi inte haft någon. Det fick bli en specialare då vi ibland använder hela utrymmet bak i bilen och plockar ur två stolar. 
 
 
Jag och mattan tog en groupie. Mest låg jag väl där för att jag var glad att det var över, det var inte jättelätt att skära i den fördömda mattan. Nu finns det väl en risk att allt vatten vill rinna ner i hålen, men det är nog ändå bättre än ingen matta alls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0