Tjuvstartat

Igår brände vi en löv/gren/kvisthög på vår äng. Detta var i ärlighetens namn tredje gången vi försökte bränna den, först maken sen jag och igår var det åter min tur. Tanken var att vi skulle bränna den innan all snö försvunnit och brandrisken är lägre, nu närmde det sig, dock är allt helt dyngsurt. De första försöken var fina och miljövänliga, igår var vi lite frustrerade och fuskade lite. 
 
 
Den här bilden visar en väldigt falsk bild av förloppet, så här bra brann det bara cirka 10 minuter sen var det bara små eldhärdar kvar. Jag höll på i 7 timmar till och från med den förbannade högen. Normalt tycker jag att det är ganska trevligt att elda men det blev lite för mycket av det goda igår. Efter jag duschat kände jag mig fortfarande inrökt...
 
 
Jag blev färdig till slut iallafall, så nu får det gärna fortsätta att tina och torka upp. Nu inväntar vi lite främmande och hoppas på bättre eldningslycka nästa år. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0