Frostplugg

Nej, jag visste inte heller vad en frostplugg var för något för en vecka sedan, men det vet jag nu. Men hjälp av Youtube och maken har jag dessutom bytt en sådan idag. 
 
 
Tanken var att man ska pilla i en kant och att den då ska vända sig utåt, så gick det ju inte riktigt till. Jag pillade lite med en kniv och den var så kexig att det gick upp ett stort hål som glykogen forsade ut genom. Jaja det gick det också, sen var det bara att ta en tång och dra ur resten. 
 
 
Sen var det bara att spola ur den och knacka dit en ny. Vi tog hjälp av en hylsa och en hammare, gick mycket bra men det var lite nervöst att slå så maken fick göra det. Om det hade blivit en spricka i blocket hade det ju varit hans fel, och då hade ju han fått fixa det haha!
 
 
Nypluggad
 
 Vi passade även på att flytta fram sätet längst fram då jag är lite olång. Efter detta firade vi med att köra med båda traktorerna med alla barn med oss några varv på ängen, stort nöje för samtliga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0