Shabby

Mästaren av att påbörja projekt har varit igång igen. Igår köpte jag utemöbler som jag fyndat på fejjan för 200 pix, de var i behov av färg och skruvning. Idag har jag slipat och målat bordet och en av fyra stolar. Självklart hade jag en del hjälp.
 
 
Det började bra och de nöjde sig med sandpapper och kloss, men ganska snart så fick jag konkurrens om Makitan.
 
 
Däremot så ville jag vara lite ifred när jag målade, då jag var den enda med målarkläder. De mutades med att få sitta och låtsas köra åkgräsklipparen. 
 
 
Ett varv räcker inte till men då jag prioriterar vila framför arbete så får bara bordsskivan två varv. Jag har bestämt att de är shabby utan chic. De ska stå under pilen där skuggan förhoppningsvis döljer vissa skönhetsfel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0