Stormyrberget

Då maken hade veckans enda lediga dag så tog vi tillfället i akt och drog på ett litet familjeäventyr. Vi åkte till Stormyrbergets lantgård. Vi startade med ponnyridning!
 
 
Mycket uppskattat av äldste sonen, som till och med sjöng för hästen.
 
Sen fortsatte vi till fåren och lammen som även bebisen fick klappa, det ska börjas i tid. 
 
 
Sen fanns det även kaniner, höns, kalvar och grisar. 
 
Jag och sönerna åkte traktorvagn på en tur ut i skogen, och äldste sonen fick prova att själv ratta en traktor. 
 
 
När vi frågade barnen vad som varit bäst svarade 5-åringen att ponnyridningen var bäst. 3-åringen tyckte att en leksakstraktor var roligast... skönt iallafall att kraven ännu inte är särskilt stora. Bebisen kan vi ju bara spekulera om, men om jag får gissa så var det nog att mata sin pappa med plättar. Själv tyckte jag att majonäsen till pajen jag åt var bäst. Men allt var egentligen bra, och jag hoppas att vi ska hinna med fler besök. 
 
 
 
Dagen gick snabbt mot sitt slut när 3-åringen blev skrämd av en gris som skrek efter att den nosat på elstängslet. Sonen var redan trött och efter det så var det slut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0